Eigenes Cosplay?

Beitragvon its_a_secret » 12.05.2009 15:06

das sied ja süß aus ^^
*knuddel*
its_a_secret
Highscores: 19

Beitragvon Lichtwesen2 » 12.05.2009 15:22

ja ne?

total kawaii xD
A voice calls to me...
It says, "Search for Paradise."
Lichtwesen2
dono / Fürst
dono / Fürst
Barvermögen: 259,59 Gil
Bank: 2.834,13 Gil

Beitragvon Sephiroth's Angel » 12.05.2009 17:11

Ihr seid nett, danke. T_T Wenn's auch nur einer auf der AnimagiC erkennen wird, dann bin ich schon zufrieden. XD~

@ its_a_secret

Also ne Seite mit richtigen AnimeChara-Schnittmustern hab ich bisher noch nicht gefunden. Ich kuck immer in ganz normalen Stoffläden nach Mustern, ob es da irgendwas gibt, was man zumindest ansatzweise gebrauchen kann. Der Rest wird dann improvisiert (hängt immer davon ab, wie ausgefallen das Kostüm ist). Aber falls du so ne Internetseite mit Mustern finden solltest, link sie bitte. *-*
Sephiroth's Angel
1st class SOLDIER
1st class SOLDIER
Barvermögen: 2.156,70 Gil
Bank: 55.000,00 Gil
Highscores: 31

Beitragvon Fagra-Rauoka » 08.11.2009 20:46

Und hier kommt was neues - gestern (Samstag, 07.11.09) das erste mal getragen:

Bild

Anime: Toshokan Sensou

Story: (hab ich nur auf englisch, bin zu faul zum übersetzen)
Toshokan Sensō follows the life of Iku Kasahara, a new recruit in the Kantohttp://en.wikipedia.org/wiki/Kant%C5%8D_regionLibrary Base who joined in 2019 after being inspired by a high rankingKantō Library Defense Force member who saved a book she wanted to buythat was targeted for censorship. After joining, however, she finds the pace to be very demanding, and that her drill instructorAtsushi Dojo seems to have it out for her by making it especiallydifficult for her. On multiple occasions, Kasahara shows herself to bereckless, particularly when she puts Dojo in danger by not securing acriminal in the base's library, and later getting involved with MediaBetterment Committee agents despite not being a high enough rankedofficial; in both instances Dojo has to help her out of trouble.Despite these imperfections, Kasahara is enlisted into the base'sLibrary Task Force, an elite group of soldiers who go through rigoroustraining in order to respond during difficult operations. This ispartially due to Dojo realizing that he did not give Kasahara adequatetraining, so he gives his recommendation that she join the task force, of which he is a member, in order to correct this mistake on his part.Other recommendations come from the captain of the task force, RyusukeGenda, and second class task force library officer Mikihisa Komaki whois the same rank as Dojo. Along with Kasahara, another new recruitnamed Hikaru Tezuka is also enlisted into the task force who is muchmore capable at the position than Kasahara. Kasahara continues to tryher best in the face of difficult challenges while protecting the booksshe has sworn to protect.
Quelle: Wikipedia

Charainfos
Name: Iku Kasahara
Beruf: Library Clerk First Class in der Library Team Defense Force
Charakter: frech, vorlaut, lebenslustig, gibt nicht auf, ihr passieren ständig missgeschicke, wirkt eher wien Junge, schläft in Schulungen immer ein, streitet oftmals mit ihrem drill instructor Atsushi Dojo

Anime-Version
Bild

Für genauere Infos bitte bei Wikipedia gucken: http://en.wikipedia.org/wiki/Toshokan_Sens%C5%8D

Warum ich mich für dieses Cosplay entschieden hab: Schon mal allein wegen der Uniform. *Uniformen lieb* Und dann natürlich der Chara. Iku erinnert mich ziemlich an mich selber, vor allem am Anfang der Serie. *genauso verquer is*

Cos is noch nicht ganz fertig. Die Abzeichenm am Kragen hat meine Freundin nimmer geschafft und am Ärmel fehlt au no n Abzeichen.
genäht hats mir ne gute Freundin.

~~~~~~~~~~~~~~~

Persönlicher Tipp von mir: Anime anschaun! Findet man auf Youtube mit englischen Untertiteln. Der Anime is (leider) auch nicht lang, hat nur 11 Folgen und eine Special Folge. Er wird nicht jedermanns Sache sein, das ist mir klar, aber ist sehr gut gezeichnet und hat ne sehr gute Story.
Bild
Fagra-Rauoka
yakén
yakén
Barvermögen: 329,00 Gil
Bank: 1.107,61 Gil

Vorherige